وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین مسابقات ملی مهارت که در بیستم مهرماه سال جاری برگزار شد، بیان داشت: برای مهار بیکاری باید به سوی آموزشهای مهارتی گام برداریم.

 عبدالرضا شیخ الاسلامی در ادامه تاکید کرد: هر کس که مهارتی در هر زمینه ای داشته باشد بیکار نخواهد ماند و تمامی صنعتگران و استادکاران حتی بدون مدرک تحصیلی به کار اشتغال دارند.

شیخ الاسلامی با اشاره به تلاشهای سه سال اخیر در زمینه اشتغال گفت: نه تنها مردم بلکه دولت با حمایت از آنها در حال حل مشکل بیکاری هستند. تسهیلات اشتغال و کمک های صندوق توسعه ملی از جمله کمک هایی هستند که به ایجاد اشتغال تخصیص داده شده اند.

در ادامه دکتر شیخ الاسلامی تأکید کرد: مهمترین راه برای غلبه بر مشکل بیکاری، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی بویژه جوانان است.

وی با اشاره به تلاشهای نهادهای کمک کننده به امر اشتغال اظهار داشت: صندوق مهر امام رضا (ع)‌ و برخی نهادهای مسوول نظیر کمیته امداد و بهزیستی و نظایر آن هم برای توانمند سازی قشرهای ضعیف تحت پوشش خود فعالیت می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین طی سخنانی در این مراسم با اشاره به 10برابر بودن نرخ بیکاری دارندگان مدارک دانشگاهی نسبت به دیپلمه ها گفت:نرخ بیکاری در میان دیپلمه ها 2درصد و برای دارندگان مدارک دانشگاهی 20 درصد است.

وی تأسیس سازمان ملی مهارت را گام ارزشمندی در جهت حمایت از مهارت آموزی در کشور عنوان کرد.

دکتر شیخ الاسلامی تاکید کرد: در صورتی که فردی مهارت داشته باشد اما مدرک دانشگاهی هم نداشته باشد، می تواند شغلی بیابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر ایرانی باید یک مهارت را بیاموزد ، گفت:در گذشته روش استاد- شاگردی زمینه های مهارت جویی های افراد را تامین می کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون روش استاد-شاگردی در کشورهای توسعه یافته بکار گرفته می شود و ما نیز باید با حمایت از روش یاد شده زمینه مهارت آموزی را در میان افراد افزایش دهیم.

دکتر شیخ الاسلامی با تأکید بر تحقق شعار هرخانه یک کارخانه بیان داشت: با انجام چنین اقداماتی تولید را در کشور افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به رتبه ششم مهارت جویان ایرانی در مسابقات بین المللی مهارت که در سال 2011 میلادی در کشور انگلیس برگزار شد اظهار امیدواری کرد که در چهل و دومین مسابقات بین المللی مهارت - 2013 آلمان تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران بتواند رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دهد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا